Mapiranje novih praksi: Maj u Projektnom centru IMO obeležen istraživanjem alata za očuvanje životne sredine

Projektni centar Instituta za moderno obrazovanje tokom maja bio je posvećen i fokusiran na sprovođenje projekata na kojima se na dinamičan i neposredan način angažovao u vezi sa pitanjima zaštite životne sredine i ekoloških problema. 
 
Fokus realizovanih aktivnosti u okviru projekata, koji su se odvijali u međunarodnom okruženju – u Poljskoj, Portugalu i Rumuniji – u najvećoj meri bio je na podsticanju angažovanja mladih iz formalnih edukativnih ustanova LINK edu Alliance na aktivno učešće u razvoju i održivosti zajednica, kao i na edukaciji o zaštiti životne sredine na regionalnom i globalnom nivou.
 
Zajedničke aktivnosti sa partnerima u okviru Erasmus+ projekata potvrdile su snažnu saradnju sa partnerima na regionalnom i međunarodnom nivou i time dodatno učvrstile pozitivan imidž Instituta za moderno obrazovanje u okviru ovog međunarodnog programa.
 
Naši predstavnici koji su učestvovali u realizovanju ovih projekata bili su vrlo posvećeni u mapiranju i istraživanju novih praksi primene savremenih tehnologija i pristupa u vezi sa regulisanjem klimatskih promena, zaštiti životne sredine, kao i podsticanju algoritamskog razmišljanja u rešavanju problema.
 
Na ovaj način ustanove LINK edu Alliance i IMO proaktivno deluju kada je reč o problemima od globalnog značaja, podizanju svesti kod mladih i realizaciji projekata koji se tiču ovih problema. Takođe, učestvuju u kreiranju evropske i globalne aktivističke i edukatorske scene.
 

Kick off GenZ4GreenDeal

 
Sastankom u Bukureštu, koji je održan 11. maja, započet je projekat „GenZ4GreenDeal”, koji će trajati naredne dve godine. Cilj ovog projekta je da poveća kompetencije mladih u vezi sa pozitivnim delovanjem na razvoj i održivost zajednica kroz aktivnosti mladih vršnjaka iz različitih kulturnih sredina. Projekat „GenZ4GreenDeal” predstavlja još jednu uspešnu saradnju sa Erasmus+ programom i Evropskom komisijom u oblasti strateških partnerstava za mlade. 
 
Srž ovog projekta je činjenica da su, zahvaljujući napretku tehnologije, mladi međusobno povezaniji više nego ikada pre, te da mogu doprineti izgradnji otpornosti svojih lokalnih zajednica na klimatske promene, pokrenuti napredak društva i doći do inovativnih rešenja.
 
Na uvodnom sastanku u Bukureštu ustanovljeni su koraci za realizaciju ovog ambicioznog projekta: plan razvoja programa obuke, metodologija i onlajn-kursevi za izgradnju kapaciteta mladih da aktivno učestvuju u zaštiti životne sredine i da sve više razmišljaju o održivom razvoju i o drugim zelenim temama. 
 
GenZ4GreenDeal projekat sastojaće se od tri glavna koraka:
 
  1. Mapiranje dobrih praksi i inicijativa u lokalnoj sredini u radu sa mladima na temu održivog razvoja i zaštite životne sredine, koju će realizovati partneri projekta (Srbija, Hrvatska, Rumunija, Malta, Bugarska, Španija). 
  2. Razvoj onlajn-kursa sa detaljnom metodologijom, čiji je cilj kreiranje priručnika namenjenog omladinskim radnicima. Pilot-program onlajn-kursa biće pokrenut u zemljama partnerima, a zatim dat kao otvoreni resurs za korišćenje. Očekivani rezultati realizacije ovog kursa su da se veliki broj mladih upozna sa temom održivog razvoja i da se pokrene ka rešavanju ovih pitanja u okviru svoje lokalne zajednice. 
  3. Podkast „LEA GenZ”, koji su pokrenuli naši učenici i studenti, a koji će se ticati zelenih tema i zaštite životne sredine. Ovo angažovanje LEA učenika i studenata, uz podršku eksperata iz struke, omogućiće i kvalitetan odabir tema prilagođenih interesovanjima mladih kako bi se što više doprlo do njih. Planirano je da se u okviru projekta održi jednonedeljni trening za mlade, koji će okupiti 20 učesnika iz šest partnerskih zemalja na Malti i usavršiti primenjenu metodologiju, kako bi doprineli svojoj lokalnoj zajednici.
 
Da bi se ovi koraci realizovali u najkraćem roku, u okviru projekta je planiran jednonedeljni trening za mlade, koji će okupiti 20 učesnika iz šest partnerskih zemalja na Malti, i usavršiti primenjenu metodologiju, kako bi doprineli svojoj lokalnoj zajednici.
 
Pročitajte više o samom projektu ovde.
 

Digital Education Zone

 
Tokom maja učenici i nastavnici Srednje škole za informacione tehnologije – ITHS bili su u poseti školi „Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych” u Poljskoj, u okviru Erasmus+ projekta „Digital education zone”. Primarni cilj ovog projekta je poboljšanje osnovnih veština i kompetencija učenika na nivou digitalne pismenosti.
 
Naši učenici su imali priliku da se sastanu sa partnerima projekta i uporede dosadašnja iskustva u okviru sprovođenja zajedničkim snagama dogovorenih metoda na putu ka integraciji medija i društvenih mreža u nastavu.
 
Tokom boravka u Poljskoj, u gradu Lupsko, gde je smeštena ova škola koja je bila domaćin našoj delegaciji, nastavnici i učenici ITHS-a upoznali su se sa nekim od brojnih znamenitosti kao što su Paholkovska kula, koja potiče iz 15. veka, nacistički bunker, dvorac iz 10. veka i statua Hrista.
 
Više o ovoj poseti Poljskoj i projektu saznajte ovde.
 

Projekat “Barcode” i poseta Portugalu

 
Nastavnici ITHS-a posetili su Lisabon kao predstavnici Srednje škola za informacione tehnologije na realizaciji projekta „Barcode” u okviru Erasmus+ programa. Glavni ciljevi ovog projekta su primena inovativnih nastavnih metoda i podizanje svesti o tome koliko su važne metode kodiranja kao jedan od alata koji se koriste za podučavanje učenika veštinama 21. veka.
 
Pored ITHS-a, u projektu učestvuju škole OOU „Dane Krapčev” iz Skoplja, „TOKI Secondary School” iz Turske i „Agrupamento de Escolas de Portela e Moscavide” iz Portugala, koju su predstavnici ITHS-a posetili u maju.
 
Nakon uvodnog obilaska škole u Lisabonu održana je radionica „Algoritmi u učionici”, čiji je cilj bio podsticanje algoritamskog razmišljanja, a tokom koje su učesnici podeljeni u mešovite internacionalne timove. Naredni dan u Portugalu bio je rezervisan za programiranje – zadatak svakog tima bio je da isprogramira kretanje robota po složenoj scenografiji, kao i da se prikažu njegove različite primene u realizaciji nastave iz različitih školskih predmeta – fizike, geometrije i biologije.
 
Više o projektu “Barcode” pročitajte ovde.
 

Projekat “Ocean challenge – ClimAct now!” u Portu

ITHS je sa ponosom učestvovao u projektu „ClimAct Now!”, koji je deo Agende Ujedinjenih nacija za ostvarenje mira i prosperiteta među ljudima. Države članice projekta posvetile su se kreiranju strategija za zaštitu planete od klimatskih promena, čije posledice ugrožavaju potencijal budućih generacija za održivi razvoj.
 
Kao deo ovog važnog projekta, nastavnici i učenici ITHS-a uključili su se u „Ocean Challenge”, zbog kojeg su se uputili u Portugal, u partnersku školu „Agrupamento de Escolas de Frazão, Paços de Ferreira” u Portu, i tamo se sreli sa partnerima iz Grčke, Rumunije i Portugala.
 
Učenici ITHS-a su kao jednu od aktivnosti u okviru programa posetili naučno-istraživački centru „CIMAR”, na samoj obali okeana, koji se bavi proučavanjem akvakulture, biodiverziteta i biotehnologije. Potom su izveli niz interesantnih laboratorijskih vežbi i hemijskih eksperimenata, pri čemu su mogli da na praktičnim primerima uvide posledice uvećanja kiselosti vode na život vodenih organizama.
 
Tokom nekoliko dana boravka naša delegacija učestvovala je u raznim aktivnostima koje su se ticale zaštite životne sredine u maritimnom okruženju i na samom kraju svog boravka u Portu posetili su ekološki istraživački centar koji se bavi analizom stanja životne sredine obale u ovom gradu.
 
Više o ovom projektu pročitajte ovde.